Σε αυτή την ηλικιακή ομάδα θα πρέπει να υπάρχει σαφής διάκριση ανάμεσα στη βία και στην άμυνα.
Προκειμένου να αποφύγουμε την ακατάλληλη χρήση των τεχνικών του Krav Maga – όπως π.χ. χτυπημάτων, που ενώ προορίζονται αυστηρά για επικίνδυνες καταστάσεις, χρησιμοποιούνται χωρίς λόγο στο σχολείο ή στο σπίτι – οφείλουμε λοιπόν να διαχωρίσουμε με ξεκάθαρο τρόπο το Καλό απο το Κακό. υτό το επιτυγχάνουμε εξηγώντας στους μαθητές κάτω απο ποιές συνθήκες επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί η κάθε άσκηση. Η οπτική αυτή μας οδηγεί να διαχωρίζουμε τις ασκήσεις, σε ασκήσεις Ειρήνης και ασκήσεις Πολέμου.
Ασκήσεις ειρήνης : Πρόκειται για αμυντικές ασκήσεις (χωρίς επίθεση) Οι ασκήσεις αυτές εφαρμόζονται σε “ειρηνικό περιβάλλον” (σχολείο, γειτονιά, παιδική χαρά, κτλ)
Ασκήσεις πολέμου : Πρόκειται για ασκήσεις που περιλαμβάνουν βίαιη επίθεση καθώς και άμυνες απέναντι στις επιθέσεις αυτές. Οι ασκήσεις αυτές τοποθετούνται στο “περιβάλλον πολέμου”, δηλαδή “κακούς” που θέλουν να μας βλάψουν και συνιστούν σαφή απειλή.
δεν είναι πια πολυτέλεια, αλλά αναγκαιότητα. Ως γονείς και ως εκπαιδευτές, οφείλουμε να παράσχουμε στους μαθητές μας τα εργαλεία που θα τους επιτρέψουν να αντιμετωπίσουν δύσκολες καταστάσεις. Ανάμεσα στα βασικά εργαλεία είναι η ικανότητα αναγνώρισης του κινδύνου.
Στην κατηγορία ηλικίας 4 – 6 ετών, εστιάζουμε σε αυτά που ορίζονται ως γενικές / κοινωνικές δεξιότητες. Κατά την διάρκεια αυτών των 2 ετών δίνουμε έμφαση στους πιο κάτω τομείς :
- Κινητικές δεξιότητες : Μεγιστοποίηση της δύναμης και του συντονισμού, διαχωρισμός των κινήσεων.
- Κοινωνικές δεξιότητες : Η υποχρέωση να λέει κανείς αυτό που θέλει, η ικανότητα να προσεγγίζει τους άλλους, η χρήση του λόγου ως πρώτου και κύριου εργαλείου επίλυσης διαφορών.
- Αυτοπειθαρχία : Κατανόηση των κανόνων της τάξης, αυτοπεριορισμός όταν κρίνεται απαραίτητο, εκτέλεση της τεχνικής απο όλη την τάξη με ομοιόμορφο τρόπο.
- Διάκριση ακίνδυνων – επικίνδυνων καταστάσεων : Κατανόηση της έννοιας του κινδύνου, αναγνώριση της ανάγκης χρήσης βίας σε επικίνδυνες καταστάσεις και χρήσης του λόγου σε ακίνδυνες καταστάσεις. Ανάλογα με τις τοπικές συνθήκες, συζήτηση με τα παιδιά για την περίπτωση απαγωγής.
- Αντιμετώπιση άλλων κινδύνων : όπως π.χ. πτώσεις.
- Άμυνα σε επίθεση
- Χρήση της φωνής : Προκειμένου να ειδοποιήσω οτι βρίσκομαι σε κίνδυνο.
Event Timeslots (2)
Τρίτη
-
Πέμπτη
-